Log in

I forgot my password

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]

Most users ever online was 22 on Tue 15 Apr 2014, 6:28 pm
Affiliates
Kecleon Island

La Vida De Solightstar/The Life of Solightstar

View previous topic View next topic Go down

La Vida De Solightstar/The Life of Solightstar

Post by Hyperion on Tue 26 Apr 2011, 10:16 pm

Primer Capitulo: Nacimiento de Solightstar

En el mundo pokémon habia una mamá lugia cuidando a su hijo, le ponía mucha atencion, cariño y mas que nada: Amor.
ellos vivian muy felices y su mamá decía "te quiero muchisimo hijo" entonces su mama le dio un beso y siempre estaba al cuidado de el, cuidandolo de los demas predadores y de todo el peligro.

Un dia su mama estaba volando en medio de una tormenta y encontro a su hijo hasta abajo del agua, entonces ella bajo gritando "HIJO!" entonces su hijo no espondia, su madre cayo en un remolino pero salio sin problemas pero cuando una tormenta la golpeo, ella cayo al agua y encontro a su hijo ella creo un campo de energia para su hijo y le dijo "hijo, te quiero muchisimo, dudo que te vuelva a ver, esta tormenta ya debilito mis fuerzas vitales, lo lamento" la madre llorando abrazo a su hijo por ultima vez con muchas lagrimas cayendo de sus ojos y a su mama se la llevo la corriente.

entonces el lugia pequeño sobrevivio 2 meses con otros amigos pokemon cuidandolo y ayudandolo, entonces cuando el cumplio 2 años, sus amigos desaparecieron y otros murieron salvando su vida: el era demasiada responsabilidad.

Termina Primer Capitulo

Last edited by Solist Lugia on Wed 27 Apr 2011, 12:32 am; edited 3 times in total

Thanks SilverxWolf For My Signature
Hyperion
Support Moderators
Support Moderators

Virgo Posts : 410

View user profile

Back to top Go down

Re: La Vida De Solightstar/The Life of Solightstar

Post by Wyvern on Tue 26 Apr 2011, 10:44 pm

Traduction to English:
1st Chapter: How Solight is Born

In the Pokémon world, one day, there was a Lugia that took care of her child, she gave all of her attention to him, especially her love. The two lived togheter happily, the mother always told to his child how much she loved him. She often told him so everyday, giving him kisses, and she always protected him from the other Pokemon and all the danger.

One day, the Lugia was flying around the ocean in the middle of a storm, looking for her child. She found him in the deepest part of the ocean. She yelled to see if he was still alive, but he didnt responded. The Lugia fell in a hurriacane, but she was able to escape from it, but a thundershock fell on her, falling in the ocean, but able to find her child in the deepest part of it.

The Lugia created a energy field, protecting her child, as the two swimmed towards somewhere safe. But the mother was weak, She said, "I really love you, my child, but im afraid I wont be able to see you again... I have became too weak... Im sorry..." She started to cry as she used the last of the energy she had to take him to the coast, and she got dragged away by the strong waves...

The young Lugia didnt gave up. Other Pokémon found him, and decided to watch over him from now for a few months. Two years passed, and the Pokémon dissapeared, leaving him alone again. Others appeared in their place, but died after some time... the Lugia was a very big responsability for them to handle...

Last edited by Wyvern on Wed 27 Apr 2011, 2:39 pm; edited 1 time in total

If you need help with anything, don't hesitate to ask! I'm here to assist members with whatever they need.
Wyvern
Administrator
Administrator

Sagittarius Posts : 565

View user profile http://jolteonshideout.proboards.com/index.cgi

Back to top Go down

Post by Hyperion on Tue 26 Apr 2011, 11:11 pm

Segundo Capitulo: El Comienzo De Una Nueva Vida

Despues de un tiempo, un niño de 7 años llamado soul, se habia ido con sus padres de vacaciones a una gran playa y a el le gustaba muchisimo "Wow Papá, Mamá, esta playa es hermosa" entonces los padres de soul le dijieron "Soul, aprovecha que esta asi el tiempo, deberias ir a jugar ahi en la costa" entonces soul obedecio a su papá y encontro al lugia "Padre, Padre, encontre algo" su papá decia "mmm, Esto es un pokemon y parece que fue arrastrado por la corriente hasta aqui, dejalo ahi hijo" soul se nego y tomo al lugia "no padre, no puedo dejarlo morir aqui" su padre le dijo "hijo no seas necio" Soul continuo negandose "Hay que cuidarlo, por favor" entonces su padre lo penso y le dijo "esta bien, quedatelo pero si prometes que tu lo vas a cuidar" soul abrazo al lugia y le dijo "hola nuevo amigo" pero el lugia estaba inconciente y no lo escucho.

Soul regreso a su casa y entonces vio que el lugia estaba conciente y le dijo "Hola nuevo amigo, me llamo soul" el lugia salto y comenzo a caminar sin saber nada, entonces soul le ofrecio una galleta pero el lugia no se sentia con confianza "Tomala, no te voy a hacer daño" soul sonrio, entonces el lugia comio la galleta "te ves lindo comiendo" le dijo soul, entonces soul lo saco afuera tomando su ala "Vamos amigo, conoce el mundo" el lugia comenzo a mirar afuera sorprendido y con el paso del tiempo le tomo confianza a soul.

Despues de un tiempo, ellos se llevaron muy bien, soul ya tenia 10 años y el lugia tenia 5, entonces soul estaba con el lugia y le dice "te quiero poner un nombre" entonces soul comenzo a pensar y decir muchos nombres pero ninguno le gusto al lugia, entonces soul penso y penso "ya se como te llamare!" entonces soul tomo al lugia y le dijo "te llamare Solightstar!" entonces al lugia le gusto su nuevo nombre y soul le dijo "Solightstar, eres mi mejor amigo, eres como un hermano para mi" soul abrazo a solightstar.

Luego un dia en que soul fue a la misma playa en la que encontro a solightstar le dijo "aqui te conoci amigo, te quiero muchisimo" entonces soul abrazo a solightstar y solightstar se metio a nadar, entonces soul le dijo "tiene 10 años que te conoci amigo" a soul no le importo donde estaban sus padres al principio pero despues de un tiempo, una enorme tormenta cayo en la playa "que es esto!" grito soul, entonces un rayo de muchos colores se dirijio hacia soul pero solightstar se interpuso en su camino y soul grito "Solight!!!" a solightstar le cayo el rayo y su ala derecha estaba llena de sangre "amigo estas bien?" Solightstar quedo inconciente, entonces soul escucho hacerca del accidente de su padre y la enfermedad de su madre "que esta pasando, Madre?, Padre?" soul se quedo en su casa llorando olvidando a solightstar en medio de la playa "Padre, Madre!" Soul lloro y se olvido de Solightstar.
Fin Segundo Capitulo

Hyperion
Support Moderators
Support Moderators

View user profile

Back to top Go down

Post by Hyperion on Wed 27 Apr 2011, 1:55 am

Tercer capitulo: La llegada de solightstar

Solightstar estaba seriamente afectado por el rayo, el ya habia aprendido un poco del lenguaje humano y se pregunta "Que me paso?" solightstar se levanto y su ala todavia tenia la sangre manchada "No recuerdo que me paso" solight estaba en medio de una playa fria y solo "Debo encontrar un lugar seguro" solight fue a la ciudad y estuvo viendo ahi que habia "Donde estoy?" solight tenia frio, hambre y mucho cansancio "Quiero algo de comer, donde cobijarme, y quiero un lugar comodo" solight cayo al suelo y quedo inconciente.

entonces escucho unas voces "Deberiamos ayudarlo?" entonces otra decia "Si!, porque no" entonces cuando solight desperto vio a unos pokemones y decia "Que hago aqui?" un pichu le decia "Te encontramos aqui tirado, te queremos ayudar" solight sonrio al ver a los pokemones preocupandose por el "Gracias" entonces llego un mightyena dandole una galleta y solight comenzo a pensar sobre la galleta "Gracias" solight comio la galleta con toda confianza, entonces llegaron 2 pichu dandole una cobija "es todo lo que tenemos" le dijieron los pichu solight dijo "muchas gracias" entonces todos comenzaron a correr y gritaron "Corre amigo!" a solight y el corrio pero como el estaba mal de su ala el cayo al suelo y lo atraparon "Oh, que bien, tenemos un gran botin, alomejor dan algo bueno por este apestoso".

Solight desperto en una jaula y dice "Que paso?" un chico le decia "pues que aqui vas a trabajar con nosotros pero sin paga jajaja" se empezo a reir el chico, solight miro raro al chico y dice "Oye dejame salir" entonces el chico respondio "Jaja si, como no!, no te vas a ir a ningun lado, como te dije, vas a trabajar aqui" entonces le llaman al chico "hey, trae el nuevo integrante" el chico habrio la jaula y le llevo a solight "Vas a cargar bultos" le dijieron a solight pero el tenia un ala lastimada "Ponganlo a trabajar, no me importa si esta lastimado" entonces los chicos le dieron latigazos a solight para que trabajara "que clase de lugar es este, esta gente es realmente malvada" solight estaba haciendo lo posible mientras los chicos se reian de el, entonces sus amigos entraron y atacaron a los chicos, ellos triufaron pero el lider de ellos tenia una pistola y le apunto a solight "Vas a morir!" entonces disparo pero el mightyena que le dio la galleta se atraveso y le dijo "Ha, no te dio" solight respondio "Amigo, no!, por favor, dime que estas bien" el mightyena le dijo "Te salve la vida, en nuestra manada lo importante es salvarnos entre nosotros" solight empezo a derramar lagrimas pero el chico volvio a recargar su pistola y le dijo "Sigues tu" entonces solight estaba demasiado enojado "No!" el aura de las placas de los ojos de solight comenzo a emanar, sus placas traseras se volvieron rojas y tambien con aura roja, la marca de su estomago se torno en color blanco, negro, azul y en medio se volvio amarillo pero el aura que solight tenia en sus ojos se habia pasado de azul a amarilla y la retina de sus ojos se volvio roja y su relleno negro "No!" solight se tiro al suelo "que me pasa" la sangre del ala de solight se limpio y le salio una marca en forma de herida con una raya negra "que es esto?" solight perdio el conocimiento en si mismo pero habia otra cosa dentro de el controlando su cuerpo "Oye!" el chico se comenzo a reir y disparo 3 veces de nuevo pero no le paso nada a solight "Que diablos eres" solight se comenzo a reir "Lo que te va a matar, eso soy" Solight se movio a una velocidad impresionante "Ja, Golpe del demonio de vayron" Solight mando a volar al chico afuera de la casa pero solight quedo inconciente, aunque el aura de sus ojos se torno a azul, sus ojos habian vuelto a la normalidad.

Sus amigos lo despertaron y lo abrazaron porque los libero a todos "Un hurra para nuestro nuevo Heroe!" todos empezaron a darle cosas a solightstar "Bienvenido!" entonces el mightyena que le salvo la vida a solight estaba bien, aunque un poco herido "Me alegro que estes bien" dijo solight, el mightyena le mostro un espejo y le dijo "Que te paso?" solight se miro y estaba con auras en las placas "no entiendo y por cierto, me siento totalmente recuperado" el mightyena le dijo "algo te paso" solightstar vio que tenia nuevas habilidades y estaba totalmente curado "gracias chicos" solight sonrio
Fin Tercer Capitulo

Hyperion
Support Moderators
Support Moderators

View user profile

Back to top Go down

Post by Wyvern on Wed 27 Apr 2011, 1:02 pm

Traduction to English:
2nd Chapter: The Start of a New Life

After some time, a boy named Soul had vacations on the same beach, and he really liked it. "Wow, dad and mom, this beach is beautiful!" His parents responded, "Soul, you should go the the coast to play. Its a good time to." Soul did as they said, he ran to the coast and found the young Lugia. "Dad, dad, I found something." His father responded, "This... this is a Pokémon, it looks like it was dragged by the currents... you should leave it alone..." Soul responded, "No, I cant leave it to die here!" His dad said, "Son, do as I say, its for your own good." Soul replied, "No, we need to take care of him! Please!" His dad thought about it for some time, and said, "Fine. But promise me you shall take very good care of it." Soul smiled as he hugged his new Lugia friend. He didnt noticed he was uncoincious, as he tried to talk to him.

Soul returned home, and he saw the Lugia that was awake. He walked to him and said, "Hello, my new friend, my name is Soul." The Lugia hopped around and slowly walked without knowing where was that place, then Soul offered him a biscuit. The Lugia didnt fully trusted Soul, but he said, "Just take it, im not going to harm you." He smiled as the Lugia took and ate the cookie. "You look cute when you´re eating," Said Soul. He took his Lugia friend outside, "Come on, lets go outside." The Lugia started to look around, suprised, and time passed, and Lugia started to trust Soul even more.

The two easily got along, Soul grew up fast, he alredy was 10 years old, while the Lugia was 5. Soul was playing with his Lugia friend, while he renembered something important to him. "I should give you a name..." He said as he started to suggest many names to the Lugia, untill he came up with something. "I know! I will name you Solightstar!" He said as he and the Lugia both smiled, as Soul replied, "Solightstar, you´re my best friend... you´re like a brother to me!" He hugged Solight tightly.

Some time later, Soul and Solightstar went to the beach. "Hey Solight, this is the place where I met you... you know, I love you so much..." Soul hugged his Lugia friend, as he started to walk towards the sea and swimmed for some time with Soul. But he was distracted, and didnt minded the whereabouts of his parents. Some time later, a storm suddently appeared. "W-what... what is this?!" He yelled, as he ran to Solightstar, and shouted, "Solight!!" A thundershock fell on Soul, but Solight got in the way. His right wing was hurt, and blood appeared everywhere. Solight was unconcious, as Soul ran to their home. He heard about his Dad´s accident and his Mom´s sickness, and he started to cry. "W-what´s happening... Mom, Dad..." He cried out loudly, forgeting Solight for some time.

3rd Chapter: The Arrival of Solightstar

Solightstar was highly affected by the shockwave, as he tried to say, "What happened to me?" He knew alredy some human language. His wing was still stained by the blood. "I dont renember what happened..." The beach became cold and lonely, as he started to walk. "I should find a safer place..." He walked to the city, looking around. "Where... where is this?" Solightstar was humgry, cold and weak. After some walking, he fell uncioncious on the ground.

Solightstar started to hear some voices. "Should we help him?" Another one said, "We should, why not?" Solight woke up and found some Pokémon. He asked, "What am I doing here?" A Pichu said, "We found you half-dead here. We want to help you!" Solight smiled at the fact he was safe now. "T-thank you!" He responded as a Mightyena walked to him and handed him a cookie. Another Pichu appeared, giving him a blanket. "Its one of the only things we have." They said as Solight replied, "Thank you, very much." Some time later, the Pokémon started running and yelled, "Run, Solight!" There were some people trying to catch them. He wasnt able to run and got caught by the others. "Allright, good, we got one, they might give us something good for this scum!"

Solight woke up in a cage, and said, "What just happened?!" A boy ran to him and said, "Well, you´re going to work with us, but you wont get paid!" He said as she laughed. "Hey, let me go!" Solight yelled at him. "Surely! You arent going anywhere. Like I said, you´re going to work here!" A group of people called the boy, "Hey, bring the Pokémon over here!" The boy gave them Solight´s cage, as he opened it. "Allright then, you´ll work on carring this." He said as he pointed to some boxes, but Solight wasnt able to do anything because of his damaged wing. "I dont care if you´re hurt, just get to work!" The boys said as Solight sighed, "What kind of place is this, th people here are really evil..." He tried to do his best as the boys laughed at him. Solight´s friends, the other Pokémon, ran into the place and attacked the boys.

They triunphed, but the leader of the group had a gun and pointed it at Solight. "You shall die now!" Then he shot, but the Mightyena got in the way, as he said, "Ha, it didnt hit Solight!" Solightstar shouted, "No! Please, tell me if you´re allright!" The Mightyena responded, "I saved your life... in our pack, the important thing is loyalty..." Solight started to cry as the Leader reloaded his gun, and said, "You´re next!" Solight grew very angry, and yelled, "No!!" Solight started to glow, and his back scales became red. Strange markings of different colours appeared on his body, and his eyes glowed red. He fell on the floor as he said, "N-no... what´s wrong with me?!" The blood on his wing dissapeared and a black scar apeared on its place. He felt like something else was starting to control him. "What´s this?!" He said as he leader reloaded his gun again. "Hey, then what are you?!" He yelled at Solight as he responded, "What shall kill you, that´s me!" Solight felt like if he had a powerfull strength under his possesion. "Vayron Demon Punch!" He sent the leader flying away from the building, but Solight fell and because unconcious, as he returned back to normal.

His friends woke him up and hugged him, since he gave them back their rightfull freedom. "Hurray, for our new hero!" Everyone started to give Solight what they had, and the Mightyena got up, fully recovered, and walked to Solight, as he said, "Im glad that you´re allright." The Mightyena showed Solight a mirror, and he saw that he still had odd markings on his back. "I dont understand what´s wrong with me, but I feel healed..." He said. "Something must have happened to you..." The Mightyena replied, as Solight saw that he had new abilities. "Thank you, guys!" Solight smiled.

If you need help with anything, don't hesitate to ask! I'm here to assist members with whatever they need.
Wyvern
Administrator
Administrator

Back to top Go down

Post by Hyperion on Thu 28 Apr 2011, 11:09 pm

Cuarto Capitulo: La nueva imagen

Solight comenzo a andar con sus nuevos amigos en la calle, tratando de conseguir recursos para mantenerse ellos mismos, pasando problema tras problema.

Solight y el mightyena que eran como los 2 miembros a los que mas confianza le tenia su grupo, ellos siempre conseguian cosas y comida para su grupo, llego un dia en que solight vio a unos pandilleros pateando a un zorua "Hey paren!" los pandilleros dijieron "Que te parece si mejor te pateamos a ti" solight se burlo de los chicos "no los vas a pagar caro" solight los golpeo con un golpe electrico, ellos salieron cirriendo y solight cargo al zorua y le dijo "Te encuentras bien?" el zorua no respondia pero solight lo llevo con el grupo "Debemos cuidarlo" dijo solight, el grupo acepto.

Despues que solight desperto al zorua "Oye amigo" el zorua le dijo "Hola" solight le dijo "Te encuentras bien amigo?" el zorua respondio "si, gracias por salvarme" solight lo miro con felicidad y le dice "Ven, acompañanos"

Cuando el grupo se reunio para comer algo dicen "Digan hola al nuevo integrante del grupo" todos saludaron al zorua nuevo "Gracias, la verdad" solight estaba contento de que al menos un grupo de pokemones callejeros le estaban ayudando pero en la noche, solight estaba durmiendo, aunque no muy comodo decia "No, eso no!" solight estaba soñando algo pero el no sabia "Porque me siento asi" solight no sabia que le pasaba, cuando desperto, el miro un espejo roto que estaba ahi "Que?, que me paso" solight tenia la imagen de un humano.

Poco despues, sus amigos descubrieron que estaba ahi ese humano y dijieron todos "Un intruso!" solight dijo "No, No, Chicos, soy yo: Solight!" los chicos miraron a solight y dijieron "No te pareces en nada a el, no eres solight" el grupo correteo a solight sin saber que era el "porque me pasa esto a mi" dijo solight.

Mientras tanto, solight estaba caminando sin rumbo en la calle y derrepente se callo "Aw, que me pasa, ya se, volare y encontrare algo de comer y donde refugiarme" solight salto creyendo que podia volar como un humano pero solo se cayo "Auch, eso dolio" mientras tanto un anciano encontro a solight tirado y le dice "Joven, te encuentras bien?" solight miro al aciano "Si, eso creo" el anciano invito a solight a pasar la noche en su casa, le presto una cama, una habitacion y todo lo nesesario.

Mas tarde, el anciano le pregunta "No eres de aqui verdad?" solight respondio "No, señor" el anciano miro a solight raramente "Mmm, eres un chico misterioso" solight respondio "Jeje, mi familia murio y pues quise buscar refugio" el anciano vio a solight muy confundido "Bueno, encontraras a alguien que te adepte y tendras una vida feliz" el anciano le dejo una taza de chocolate a solight "Tomala" solight la tomo con confianza, le gusto mucho y sonrio al anciano "Muchas gracias" el anciano le dijo "De nada, eres totalmente bienvenido" solight  se quedo en un cuarto con una cama muy comoda y empezo a sentirse raro "Que me pasa de nuevo" solight tomo su forma original de nuevo "O no, por favor aqui no!" solight miro al espejo y se concentro "Espero funcione, espero funcione" solight tomo su forma humana de nuevo "Oh, genial, pero, si no puedo volar, al menos tengo mis habilidades?" solight vio por la ventana y de su dedo disparo una chispa, aunque por accidente le dio a un foco y una persona enojada "Fijate por donde avientas cosas estupido" solight se empezo a reir suavemente "Genial, mañana cuando me retire, ire con mis amigos" solight paso la noche ahi.

Al siguiente dia, solight se despidio felizmente del anciano y le dio las gracias "Bueno, gracias señor" el anciano le dijo "De nada, si tienes problemas, puedes venir aqui cuando quieras" solight le dio la mano al señor y se despidio

Poco despues, solight en su forma humana, se encontro con sus amigos "Hola!" el mightyena gruño y le dijo "Tu de nuevo!, que le hiciste a nuestro amigo" solight le dijo "esperen, soy yo, y pienso demostrarlo" solight se concentro y cuando vio, se transformo de nuevo en su forma original, todos quedaron asombrados "Ven?, soy yo" el mightyena respondio "Ah, ok, disculpa amigo" el zorua corrio hacia solight y le dijo "te extrañamos," solight le dijo "No hay problema, simplemente les dije que no puedo controlar aun mis habilidades" solight abrazo al zorua.

Fin Cuarto Capitulo

Hyperion
Support Moderators
Support Moderators

View user profile

Back to top Go down

Post by Hyperion on Fri 29 Apr 2011, 2:35 pm

Quinto Capitulo: La verdad detras de Solight

Solight y los chicos estaban ahi en la calle tratando de ayudarse ellos mismos, entonces solight vio que unos chicos estaban asaltando un banco, todos sus amigos se fueron pero solight les dijo "Adelantense en el refugio, yo me hare cargo" los chicos le rogaron a solight para que no hiciera nada pero el insistia, asi que se adelantaron, solight tomo su forma humana y vio al par de ladrones armados y les dice "Oigan, sera mejor que regresen las cosas a su lugar o les ira muy mal" los ladrones se burlaron de solight ya que el tenia 12 años y su apariencia humana era apenas la de un adolecente "Se nota que me subestiman" los ladrones ignoraron a solight pero solight los avento hacia un carro "Les dije que no me subestimaran" los ladrones dejaron las cosas y salieron corriendo, entonce sla gente comenzo a mirar raro a solight pero el dijo "Disculpen el inconveniente, me tengo que retirar"

Solight llego al refugio y el zorua le dice "Solight, si tomas tu forma original en frente de alguien y te ve, se van a pegar un gran susto" solight se rió ligeramente "A veces tengo que hacer lo correcto, amigo" poco despues, solight se metio a un campo vacio totalmente a entrenar sus habilidades, hora tras hora, dia tras dia, incluso estuvo semanas entrenando. Poco despues, solight ya tenia 13 años "Bien chicos, dejenme mostrarles ahora despues del tiempo, lo que soy capaz" sus amigos de solight vieron lo que el ya habia alcanzado, tenia una capacidad de combate impresionante, incluso lograba dominar combinaciones con sus poderes como el: Golpe Ardiente, Golpe Electrico, Hyper Laser, Golpe Oscuro entre otras.

Solight le dijo al grupo "Chicos, vean esto" Solight avento al aire 3 latas y el desaparecio, pero cuando el grupo lo vio, ya tenia las 3 latas en las alas, pero sorprendentemente volvio a desaparecer y comenzo a dejar las latas en 3 sitios muy separados, el grupo estaba asombrado.

Un dia solight le dijo a un miembro del grupo "Amigo, toma esto" Solight le dio un cuchillo "Avientalo, te juro que no me quito" el chico no se atrevio pero solight le rogo y le dijo que no pasaria nada, entonces el chico avento el cuchillo pero aparentemente si lo golpeo "Oh rayos!" dijo solight, pero se comenzo a reir y cuando el chico vio, solight toco su hombro "Hola, jajaja" solight dijo "A esa tecnica le llamo Espejismo"

Un dia solight estaba caminando en la calle y vio a los 2 mismos ladrones caminando, entonces tambien vio al anciano que lo cuido y lo asaltaron, solight estaba solo y corrio en contra de los ladrones "Paren!" los ladrones le dijieron "Esta es nuestra venganza chico!" los ladrones le dispararon  al anciano con una pistola, solight corrio y tomo al anciano "No es posible, no, no!" el anciano dijo "Desde un principio sabia que tu eras un pokemon, pero la verdad fuiste un muy buen chico" el anciano cerro los ojos y murio, las lagrimas de solight comenzaron a derramarse "jaja, ahora sufre niño" se rieron los ladrones, solight volteando lentamente, los ladrones miraron su ojo izquierdo que estaba con el relleno negro y la retina roja, solight tomo su forma original, pero los ladrones salieron espantados "Ahora me divertire un rato" dijo Solight, entonces salio a una velocidad impresionante y alcanzo a los ladrones, solight los tomo del cuello y les dijo "Ja, los voy a matar!" solight avento a los ladrones lo mas alto posible y levanto sus alas "Extincion oscura!" de pronto un rayo negro le cayo a los ladrones y desaparecieron, entonces mucha gente se altero y comenzaron a atacar a solight pero el estaba haciendo un enorme alboroto por la ciudad "Insectos!" Dijo solight, pero al parecer no era su personalidad normal, iba matando a persona tras persona en la ciudad, entonces salieron muchos policias e incluso militares pero aun asi, lo que habia dentro de solight ya no era el, era otra cosa que aniquilo a todo lo que se le interponia, solight volo lo mas alto posible y grito "Explosion Oscura!" toda la ciudad se empezo a quemar y solight cayo inconciente hasta el suelo, pero ya se habia puesto de nuevo su ojo en color normal, sus amigos no supieron que el fue el responsable y de hecho algunos murieron por la caida de edificios, los sobrevivientes fueron a ver a solight "Amigo, amigo, estas bien?" solight no respondia, todo era ruina.

Fin Quinto Capitulo

Hyperion
Support Moderators
Support Moderators

View user profile

Back to top Go down

Post by Wyvern on Fri 29 Apr 2011, 6:31 pm

Traduction to English:
4th Chapter: The New Image

Solightstar started to walk togheter with his new friends, trying to find resources to survive in the town, being able to get throught many problems.

Solight and the Mightyena were the two which trusted more the rest of their group and each other, they always helped them no matter what. One day, Solight and the group found some boys ganging up on a stray Zorua. "Hey you! Stop!" The gang said, "What if we just bother him instead?" Solight replied, "You´re going to pay for this!" Solight attacked them with his Thunderpunch, as the gang fled away from them. The Pokémon ran to the Zorua, and Solight picked him up. "Are you allright?" The Zorua didnt responded, but Solight took him to the group, in a safe place. "We should take care of him for now." The group nodded.

The Zorua woke up, and walked to Solight. "Hey, friend," Solight said as the Zorua responded, "Hello..." Solight replied, "Hey, are you allright?" The Zorua nodded and said, "Yes, thanks for saving me!" Solight smiled at the fact he was okay, and he said, "Allright, come with me." The group of Pokémon got togheter to eat. Solight said, "Hey, say hello to the new member of our group!" The group smiled and waved at the Zorua. "Thanks, really." He said as Solight was glad that he was found by them. On that Night, Solight was asleep, and he had a odd dream. He suddently woke up and found a mirror near him. "What.. what happened?!" Solight had the appearence of a human.

Some time later, his friends found out that he turned into a human, confused, and thought he was an intruder, he yelled, "No, no! Hey, its me, Solight!" The Pokémon didnt trusted him, and chased him away. "Why... why is this happening to me..." He sighed. He started to walk through the lonely streets, and suddently he fell. "Ow... I dont know what to do now, Ill try to fly and find somewhere to hide..." Solight thought he was still a Pokémon, and he tried to jump, but fell again, "Ow, that hurt..." As he tried to get up, he found a old man. He said, "Hello, youngster, are you allright?" Solight stared at the man, "Yes, I think..." The old man helped Solight get up, and he brought him to this home, giving him all what he needed.

"You arent from here, right?" The old man asked. "No, not at all..." The old man stared at Solight, wondering. "Hmm... you´re a very odd, weird boy..." He said as Solight chuckled, "Haha, my family died when I was younger, and I had to look for refuge." The old man became confused, and said, "Well, im pretty sure you will find someone that gets used to you, and you shall have a happy life." The old man gave Solight a cup of hot chocolate. Solight took it, and drank it carefully. He smiled at the old man as he said, "Thank you." The man replied, "No problem, you´re very welcome." Solight got to sleep on a very nice room, with a soft, confortable bed. He suddently started to feel odd. "What´s wrong with me again?" He took his original form again. "Oh no, not now!" Solight walked to a nearby mirror and tried to concentrate.

"I hope... I hope this works!" He took his human form again. "Oh, cool, but, If I cant fly, at least I still have my abilities?" Solight said as he walked to the window. His finger made a small spark appear near a light bulb, and a nearby person yelled, "Hey, watch where you´re throwing things, you stupid!" Solight started to laugh a little, as he said to himself, "Great, tomorrow when I leave here, im going back with my friends." He stayed there for the night.

The next morning, Solight thanked the Old man for letting him stay in his home, As he left, he said, "Well, thank you very much." The old man replied, "No, it was nothing. If you have many trouble, you can come back when you wish." Solight shaked hands with the Old man as he walked away. After a bit, on his Human form, he found his friends again. "You again! What did you did to our friend?!" One of the Pokémon said as he reponded, "Wait, its me, and I have proof." Solight started to concentrate again and the Pokémon saw he turned into his Lugia form. Everyone was surprised, as he said, "See? Its me." The Mightyena replied, "Oh, okay, im sorry, my friend." The Zoua ran to Solight and said, "We missed you!" Solight said, "No problem, its okay, but I cant really control my powers yet, that´s why I have this human form." Solight hugged the Zorua.

5th Chapter: The Truth behind Solight

Solightstar and the group was walking around the streets. Another gang of boys appeared, on a bank stealing away its money. The group ran towards them, but Solight said, "Go back to the refuge, I will take care of the rest." They insisted on staying with him, but Solight didnt wanted them to get hurt again. They agreeded, as he took his Human form and ran to the outlaws, and he said, "Hey, you better return the things to their rightfull place, or else!" The outlaws laughed at Solight, because he just had the appearence of a 12-year old teenager. "It looks like they understimate me..." He said as the outlaws ignored him, but he threw them towards a car. "I said, do not understimate me!" The outlaws returned the items and fled. There were other people looking at Solight, and he said, "Im sorry for the unconvenience, I will go now."

Solight arrived at the refuge and the Zorua said to him, "Hey Solight, if others see your original form, they´re going to grow afraid of you!" Solight laughed a little. "Sometimes I have to do the right thing, my friend." Some time later, he went to a very large space to train his abilities... hours passed, even days and weeks he trained... Solight thought he fully mastered his powers when he became 13. He told to his friends, "So guys! I shall show you what I have done all this time, what I am made of!" The group was impressed as they saw his skills, he even was capable of using many powerfull attacks, like his Firepunch, Thunderpunch, Hyper Beam, Shadow Punch, and many others. The group watched him carefully throw 3 cans to the sky, then he dissapeared, catching the 3 cans as he appeared again, and suprisingly dissapeared again, placing the cans in different places.

One day, Solight asked one of his friends, "Hey, take this for me. Throw it at me, honestly, it wont hurt me at all." The Pokémon didnt wanted to throw it at him, but he begged, and he threw the knife. Solight was hit, but suddently started to laugh. Solight appeared behind the Pokémon, touching his shoulder. "Hello, Hahaha." Solight said, "This tecnique is what I call, Mirror Power."

One day, Solight appeared walking down the street, and saw the two outlaws he saw the other day. The outlaws found the old man that helped Solight one day, and stopped him. Solight ran towards them, "Stop!" He yelled. "This is payback, for what you´ve done to us before!" The outlaws responded. One of them had a gun, and pointed it at the old man´s forehead, and shot him. "No, this isnt possible! No, no!" Solight said as he ran to the old man and tried to pick him up. The old man said, "Since I met you, I knew that you were a Pokémon, but the truth was that you are a good boy..." He said as he closed his eyes, and never opened them again, and died. Solight started to cry. "Ahahah! Now, you must suffer, you child!" The Outlaws said as they laughed at Solight. He turned at them slowly, as the Outlaws saw him starting to take his Altered, Pokémon form. The Outlaws started to run away from him.

"Now its my turn to have some fun!" Soligh said as he ran towards the Outlaws at a incredible speed, and took them from their neck. "Haha, now im going to kill you!" Solight threw the Outlaws above him as high as possible, and lifted his wings. "Dark Extintion!" Suddently a dark lighting fell on the Outlaws and dissapeared. Many people saw him, and started to grow afraid. They ran and started to attack Solight, believing that he was the true enemy. Solight started to act differently than normal. "Insects!" He started to kill the people in the city. Police Officers and Soldiers appeared and tried to stop him, but failed. Something was controlling Solight, like forcing him to act differently. Solight flew high and shouted, "Dark Explosion!" The whole city was engulfed in darkness and started to burn into ashes. Solight felt weak, and fell unconcious to the ground. Some of his Pokémon friends got hurt, even some of them died. The survivors walked to Solight. "Hey, are you allright?!" Solight didnt responded... everything was left in dust and ruins.

Last edited by Wyvern on Thu 05 May 2011, 10:06 pm; edited 2 times in total

Wyvern
Administrator
Administrator

Back to top Go down

Post by Hyperion on Fri 29 Apr 2011, 8:31 pm

Sexto Capitulo: El Nuevo Enemigo

Solight habia encotrado a sus amigos en medio de la ciudad en ruinas "Estan bien?" pregunto, solo habian 5 miembros vivos en el grupo: El mightyena, Los 2 Pichu, El zorua, Solightstar "Debemos ir a encontrar refugio" dijo solight.

Pocos despues los chicos fueron caminando en un desierto sin fin "Huh, ando cansado" Dijo solight, los chicos dijieron "Debemos seguir" Solight asintio con la cabeza pero poco despues, una terrible maquina salio de abajo de la tierra con forma de un taladro gigante, y solo se fue contra solight como su objetivo, dentro de la maquina, habia una persona riendo, traia un antifaz de color rojo, una capa negra y un sombrero de copa para ocultar su identidad "Es el mismo que viene escrito en el libro, Asombroso" dijo la persona y guardo un libro que decia "Historia de Vayron" el chico se fue en contra de solight intentando taladrarlo "Rayos, quien esta ahi adentro" la persona dijo "Asi que tu eres quien contiene tan asombroso poder" dijo la persona y solight respondio "A que te refieres" la persona no prefirio hablar de eso "Simplemente dame el poder y no te lastimare" Solight se nego, entonxes el taladro comenzo a girar e intento darle a solight de nuevo "Tu estas loco!" dijo solight el chico saco un microfono y le dijo en un megafono a solight "No ves lo que pasa con el mundo?, los pokemones andan muriendo, perdieron la vieja conexion que tenian con los humanos, ni siquiera las cosas van como deben, tu poder es suficiente para hacer un equilibrio, simplemnte no lo quieres y no puedes usarlo" dijo la persona y solight simplemente no respondio, entonces llego un momento en el que el taladro golpeo a solight "Muere!" grito la persona y solight a pesar que estaba atravesado por el taladro simplemente se burlo de la persona "Jaja, porque no te fijas en los espejismos?" solight lanzo un rayo oscuro a la maquina de la persona y se averio solight dijo "Tornado ardiente" un tornado de fuego crecio y se llevo la maquina "termino" dijo solight creyendo que lo habia derrotado.

Mientras tanto la maquina estaba volcada en una montaña "Jaja, no sera suficiente" dijo la persona y se empezo a reir.

Fin Sexto Capitulo

Hyperion
Support Moderators
Support Moderators

View user profile

Back to top Go down

Post by Hyperion on Sat 30 Apr 2011, 1:08 pm

Septimo Capitulo: La montaña de la vida

Solight y sus amigos vagaban en un desierto sin comida, Agua ni lugar de reposo, entonces la panza de solight comenzo a rugir "Aww, tengo mucha ambre" dijo solight, los demas tambien se comenzaron a quejar, entonces un viejo que paso por ahi les dio un poco de agua y comida a los chicos, ellos dijieron "Gracias!" el viejo dijo "No deberian andar aqui, los pokemones viven en un lugar llamado La Montaña De La Vida o Montaña Azul, ahi viven muchos pokemones con agua, comida y vivienda suficientes" Solight pregunto "Y donde se encuentra?" el viejo señalo a una montaña grandisima que incluso llegaba hasta el cielo "Ahi se encuentra, en la cima" Solight dijo "Gracias viejo" el viejo dijo "Oigan, solo que hay 2 cosas, 1.-hay muchas criaturas muy feroces en ese camino, incluso hay un bosque en donde se pierden las almas de los demas y nunca los vuelven a ver y 2.-no se puede ir volando, la montaña esta protegida por una gran barrera magica, para prohibir la entrada a los humanos y pokemon con malas intenciones, asi que suerte!" solight quedo sorprendido pero por ningun motivo dejaria que el y su grupo murieran de hambre "Vamos!" grito, sus amigos se asustaron al oir los peligros pero no tenian alternativa.

Poco despues, ellos encontraron arboles llenos de vida "Wow, esto es asombroso" dijo el Zorua que acompañaba a Solight, Solight vio un alce que se veia muy sonriente y muy amistoso, solight lo miro fijamente y volteo lentamente "Chicos, corran ahora!" los chicos quedaron himnotizados por el bosque "Oigan, respondan, dijo solight" el alce comenzo a ver con una mirada diabolica a solight y solight uso Vortice Oscuro en el bosque, dejando solo un camino libre "Corran ahora!!!!" grito solight pero sus amigos no respondian "Solight jalo con sus alas a todos sus amigos "Ahora!!!" solight corrio contra todo lo que habia, pero los Osos, Alces, Pajaros, Incluso Mariposas y Cocodrilos estaban corriendo tras solight.

Solight estaba siendo mordido por las mariposas y picado por los pajaros "Vaya ***** parece que no van a responder mis camaradas, pero porque a mi no me pasa nada?" solight estaba despistado pero cuando se fijo, se estrello contra un gran muro "Que es esto?" los osos comenzaron a rasguñar a solight "Paren!" solight uso golpe ardiente en los osos y se los quito de ensima, un cocodrilo le mordio la pata a solight "Rayos, suelta!" solight golpeo con fuerza al cocodrilo hasta que lo solto "Parece que estas mariposas estan chupando mi fuerza, no tengo nada que hacer o a menos que" Solight utilizo espejismo en toda la zona y salieron 5 ilusiones de solight, todo el bosque se fue en contra de las ilusiones "Ahora, golpe ardiente!" solight golpeo el muro pero nada ocurria "Debo de probar esto entonces "Golpe combinado!" el ala de solght tomo forma de un remolino oscuro con fuego y electricidad "Ahora!" solight golpeo con toda su fuerza el muro y lo tumbo, tomo a sus compañeros y se fue gateando porque no tenia fuerzas para moverse "Tengo que llegar" la mirada de solight comenzo a verse borrosa "He...He Fallado" solight cayo inconciente al suelo.

Solight desperto viendo un cielo azul y abierto "Que pasa?" solight estaba con hierbas sanativas en la pata y en sus alas "No te muevas" le dijo el mightyena, "que paso?" respondio solight, ellos dijieron "Caimos bajo un hechizo en el bosque, creimos que era un lugar lleno de vida, pero tu nos salvaste, y los pokemones de aqui, fueron a ayudar" el zorua brinco hasta solight "gracias de nuevo solight!" solight vio muchos pokemones ahi y dijo "Asi que esta es la montaña de la vida he" ellos respondieron "si, lo es" solight durmio pero antes dijo "Tomare un descanso, ire a comer despues que despierte" sus amigos le sonrieron y lo dejaron dormir.

Fin Septimo Capitulo

Hyperion
Support Moderators
Support Moderators

View user profile

Back to top Go down

Post by Hyperion on Sat 30 Apr 2011, 1:29 pm

Octavo Capitulo: El Comienzo De Una Nueva Vida (Parte 2)

Solight y sus amigos se sentian muy tranquilos ahi en la montaña y solight dice "Amgos, seria genial si aqui vivimos" ellos respondiaron "Claro solight" solight sonrio al ver a sus amigos felices en ese lugar, habian muchos pokemon felices de ver a solight, el crecio mas de lo esperado, tenia 13 años, estuvo entrenando mas, sus amigos tambien se volvian mas fuertes, la montaña era tan grande, que los pokemones alojados ahi, consideraban un mundo sobre otro mundo, Solight vivio con mucha felicidad ahi, pero el tiene el presentimiento que aun habra peligro mas adelante, pero el sabia que ya tenia un hogar.

Solight cumplio 14 años y sus amigos lo festejaron pero por el dia que lo encontraron "Feliz cumpleaños Solight!" solight sonrio y les dio un abrazo a todos, el sol brillaba con fuerza ahi, y siempre habia vida y felicidad en ese lugar.

Solight cumplio los 15 años y vio como cambiaba el mundo de abajo comparado con el de arriba "No puedo creer que el mundo de abajo este quedando asi" dijo solight y sus amigos le dijieron "Ahora vivimos aqui solight" El mightyena puso su pata sobre el ala de solight y le dijo "Amigo, no podemos hacer nada ahi abajo, lo lamento" solight se entristecio saber que otros pokemon ahi abajo estaban sufriendo y los humanos tambien.

Fin Octavo Capitulo

Hyperion
Support Moderators
Support Moderators

View user profile

Back to top Go down

Post by Hyperion on Wed 04 May 2011, 10:05 pm

Noveno Capitulo: nuevo enemigo (Regreso)

Solight estaba jugando con los chicos y abajo escucho un grito "Que pasa?" Solight bajo a ver y vio a un niño cayendo de la montaña "Hey chico!, toma mi ala" dijo solight, el niño con tal de salvar su vida, tomo el ala de lugia y subio "gracias" dijo el niño y solight le sonrio pero le dijo "Amigo, hasme un favor, no le digas a nadie sobre este lugar" el niño sonrio y dijo que no diria nada.

Mientras tanto, el cazador que estaba tras solight, estaba en una nave grandisima "No han visto nada de el?" dijo el cazador, sus sensores no indicaban que solight estuviera cerca, pero un mercenario que estaba con el cazador dijo "nuestros sensores indican que tuvo contacto con un niño cerca de una gran montaña" el cazador sonrio y dijo "Vamos para alla" la nave del cazador se movio rapidamente.

El niño estaba jugando ahi cerca de la montaña y vio al cazador con una armadura negra y rara, pero aun seguia con el antifaz y el sombrero cubriendo su rostro, tomo al niño del cuello y le apunto con una pistola "Muy bien niño, se que encontraste a un pokemon grande con unas alas en forma de mano y una marca en el ala derecha, dime donde esta" el niño estaba espantado pero le habia hecho una promesa a solight "No te dire" respondio el niño y el cazador intento intimidarlo pero no podia, entonces le dijo "Ok, despidete" pero antes que el cazador apretara el gatillo, un rayo salio de la nada y le quito la pistola de la mano "Que te parece si te metes con alguien de tu nivel" le dijo solight, "asi que apareciste" le dijo el cazador, solight se acerco a el y le dijo "Andas muy pobre para estar solo aqui" entonces soul golpeo a solight "No te me acerques!" solight respondio "Ok, comenzemos y hagamos esto en breve" La pelea de solight y el cazador comenzó.

Despues de 3 horas de estar peleando, solight y el cazador estaban exaustos "Eres bueno" dijo solight, entonces el cazador saco una pistola y le quiso dar a solight, pero solight uso espejismo y cuando se quedo muy cerca del cazador, se le acabaron las municiones, solight tomo del cuello al cazador y le dijo "Vete a molestar a otro lado" solight avento al cazador a un abismo pero el cazador cayo en su nave "Jajaja, solight, apoco creiste que no venia preparado?" solight dijo "Que!?" el cazador disparo misiles y tiro la montaña donde vivia solight "Adios solight!, jajaja" la montaña se fue para abajo pero el mightyena y el zorua aun salieron vivos "Me alegro que se encuentren bien" dijo solight "Tenemos que dividirnos para encontrar recursos dijo solight" ambos asintieron con la cabeza "Bien, nos vemos". Solight tomo su forma humana y se fue al pueblo mas cercano

Fin noveno capitulo

Hyperion
Support Moderators
Support Moderators

View user profile

Back to top Go down

Post by Hyperion on Wed 04 May 2011, 10:09 pm

Decimo Capitulo: Asalto A Sorpresa

Solight estaba en un lugar desierto sin ver nada "Rayos, perdi la ruta, me pregunto como le ira a mis amigos" solight cayo al suelo y dijo "Tomare un descanso, a pesar que derrote al cazador, me siento agotado".

Mientras tanto el zorua y el mightyena estaban en un bosque lleno de vida "Que lugar tan bonito" dijo el zorua, el mightyena corrio hacia el zorua y dijo "Quitate!" un cable de electricidad golpeo al mightyena dejandolo inconciente "Los encontre" dijo el cazador.

Solight tuvo un presentimiento, tomo su forma original y volo hacia el bosque "Siento que ese cazador no me atacara a mi, pero si ataca a mis amigos, tengo que advertirles" solight vio 2 jaulas en la tierra "***** es demasiado tarde" solight bajo rapidamente pero tomo su forma humana con tal de ocultar su identidad, 3 guardias lo vieron y le dicen "Oye tu, niño, no te acerques aqui, es area restringida" solight se acerco al guardia y le dijo "Creo que tienes mejores cosas que hacer en vez de estar aqui" solight golpeo al guardia, entonces los otros guardias le aputaron con rifles.

30 minutos despues, el cazador estaba arriba de unas cajas intentando interrogar al zorua "Tu amiguito es debil a algo, y lo aniquilare" el zorua no respondio pero miro con rabia al cazador.

Mientras tanto, solight acabo con todos los guardias, pero el estaba exausto y un poco herido "Dejalos empaz" grito, dl cazador vio a solight, pero no lo reconocio por su forma humana "Tu quien eres" solight se empezo a reir "Ellos son mis pokemon" el cazador salto hasta donde estaba solight y le dijo "Jaja, asi que acabaste con mis guardias tu solo?" solight dijo "Si, y lo mismo hare contigo si no los sueltas" el cazador volvio a tomar su armadura y se enfrento a solight de nuevo

2 horas despues, una lluvia comenzo y solight tenia una herida grave en la pierna pero el cazador habia quedado inconciente "Tengo...Tengo que ir a ayudar a mis amigos" Solight rompio una jaula, tomo a su amigo el zorua y al mightyena y se fue gateando hasta una ciudad cercana.

Fin Decimo Capitulo

Hyperion
Support Moderators
Support Moderators

View user profile

Back to top Go down

Post by Wyvern on Thu 05 May 2011, 10:05 pm

Traduction to English:
6th Chapter: The New Enemy

Solight had found his friends in the middle of the city, still in ruins. "Are you okay?" He asked. There were only a few still alive. The Mightyena, the two Pichu, and the Zorua. The group started to walk in a endless desert. "Huh... I feel very tired..." Solight said. The Pokémon responded, "But, we must continue!" Solight nodded. Some time passed, and a huge drill-like machine appeared, rising from the ground. There was a person inside, laughing, he had a red mask and a black cap and cape, to hide his indentity. "He´s the same guy that appears in the book, awesome!" The odd person said as he pointed at Solight. He had a book named, The Story of Vayron. The unknown person tried to attack Solight with his huge machine. "So! Its you, who has that incredible power!" Solight turned to him and said, "I dont know what are you talking about!" The drill started to spin around Solight. "Give me your power, and I wont hurt you." The Unknown person said. Solight neglected, as the machine turned to him, attempting to attack him again.

"You´re crazy!" He said as the person took a microphone and got closer to Solight, "Hey, cant you see what´s wrong with this world?! Pokémon are dying, and they no longer live togheter with humans. Things arent the way they should, and your power is affecting the balance of all these things. You dont need that power, you cant use it, and you must give it to me!" He said as Solight didnt responded. The huge machine drilled Solight. "Die!" The unknown person yelled, as Solight tried to stop the machine. He started to laugh. "Haha, you should keep an eye about my Mirror Power ability next time!" Solight said as he attacked the machine with a powerfull, dark thunderbolt. "Burning Tornado!" He said as he made a tornado of flames and sent the machine flying. "Its the end." Solight said as he thought the unknown person was finally defeated. But the machine was stuck on a hill, the attack was not enough. "Im not over, yet..." The unknown person laughed.

(Work in Progress!)

Wyvern
Administrator
Administrator

Back to top Go down

Post by Hyperion on Fri 06 May 2011, 1:32 am

Decimoprimer Capitulo: La Segunda Conciencia

Solight estaba gateando pero se puso unas vendas en la pierna y tomo su forma humana "Me duele, pero estare bien" sus amigos lo miraron raro "Que mal, pero tenemos que seguir solight" solight miro una taverna y dijo "Zorua, escuche que tu puedes tomar una forma humana tambien" el zorua asintio con la cabeza y tomo la forma de un niño, solight se quedo mirando al mightyena y dijo "Mmm, nos podrias esperar escondido afuera?, si te ven, la gente armara un alboroto" el mightyena respondio "Ok, buscare un buen escondite"

Unos instantes despues, solight entro a la taverna y le dijo al tavernero "Oye, dime que tienes de beber?" el tavernero se comenzo a reir de solight, porque su forma humana tenia 15 años, y era muy joven para entrar ahi, mas el zorua que tenia la forma de un niño de 11 años, el tavernero respondio "Oigan chamaquitos, este no es lugar para ustedes" Solight saco una pajilla de dinero y le dijo "Tengo dinero" solight sonrio, entonces le pidio un cafe para el y agua para el zorua, entonces 4 maleantes empujaron a solight y le dijieron "Miren al niño que por su "Dinero" cree que va a ser como nosotros" Solight simplemente los ignoro y les dijo "No estoy interesado en nada de lo que quieran" El zorua susurro a solight "Solight, estos tipos nos van a golpear" Solight dijo en voz alta con una sonrisa "jaja, no les ves la cara?, SON UNOS INEPTOS!" los maleantes se enojaron con solight y lo comenzaron a golpear pero su fuerza no era suficiente para hacerle daño "Terminaron?" dijo solight cuando lo dejaron de golpear, entonces solight se tomo su ultimo trago de cafe y avento la taza hacia arriba, entonces golpeo al primer maleante y empujo al otro contra otro de sus amigos, y el ultimo salio corriendo, solight atrapo la taza y dijo "Adios, gracias por el servicio" el tavernero lo miro muy extraño pero estaba satisfecho por la paga.

Unos momentos despues, solight se encontraba nervioso sin razon "Tienes algo?" dijo el zorua solight dijo "No, No" solight comenzo a sudar pero no decia nada "Que me pasa" penso, entonces solight cayo al suelo y escuchaba una voz "Muerte, Chaos, Destruccion" los chicos tomaron a solight pero solight respondio "CORRAN!!!" solight sabia lo que pasaba pero insistia que sus compañeros se alejaran "NO SEAN TONTOS!!!, CORRAN!!!" entonces sus amigos corrieron y dejaron a solight empaz, de pronto, arriba de solight se formo un tornado y entonces la voz decia "No puedes controlarlo solight!, vivo dentro de ti. Y si muero, morire dentro de ti" un ojo de solight se torno en negro y rojo rapidamente "No!, dejame empaz" Solight utilizo todas sus fuerzas y hubo una terrible explosion, solight cayo inconciente al suelo "Al menos lo detuve" Alcanzo a decir, entonces comenzo a ver a sus amigos con la vista borrosa y cayo al suelo inconciente.

Mientras tanto, el cazador, tomo un traje que tenia en la nave destruida y dijo "No te has librado solight, jajaja!"

Fin Decimoprimer Capitulo

Last edited by Solist Lugia on Fri 06 May 2011, 9:59 am; edited 1 time in total

Hyperion
Support Moderators
Support Moderators

View user profile

Back to top Go down

Post by Hyperion on Fri 06 May 2011, 9:44 am

Decimosegundo Capitulo: La Identidad Del Cazador Misterioso

Un buen tiempo despues, solight se desperto en medio de un bosque y dijo "Que paso?" sus amigos dijieron "Pues quedaste inconciente y te trajimos aqui" Solight sonrio al saber que sus amigos estaban bien, pero de pronto un gran cable tomo al mightyena electrocutandolo, y solight miro al mightyena sorprendido y viendo como se lo llevava el cable, el corrio rapidamente y vio que el cazador estaba ahi "Tu terrible comportamiento me esta artando" dijo el cazador y tiro la cuerda, entonces el cable comenzo a electrocutar mas y mas fuerte al mightyena "Sueltalo!" grito solight 

El cazador avento al mightyena inconciente a solight y solight lo atrapo "Aun sigue vivo" entonces el cazador le dijo a solight "Te reto a otro duelo!" solight acepto y vio como el nuevo traje del cazador rebosava de brillo, entonces el cazador dijo "Ven, Vayron!" solight ataco al cazador pero el esquivava con mucha facilidad sus ataques "Que tienes?" dijo solight, el cazador golpeo a solight y lo tomo del cuello arrojandolo a las rocas "Rayos, es mas fuerte de lo que crei" entonces solight continuo peleando pero perdiendo ante cada movimiento del cazador "No tengo mas fuerzas" dijo solight, el cazador comenzo a reirse "Es hora de perder solight" le dijo, pero solight reacciono rapidamente y tomo una estaca tirada en el suelo "Toma esto!" el cazador reacciono a su movimiento y volteo la estaca hacia solight "Tomalo tu!" grito y la estaca se le atraveso a solight "Que?!", el cazador dijo "Es tu hora solight" solight trato de quitarse la estaca pero no podia "Sera que estoy perdido?, este es el fin?" entonces solight comenzo a escuchar de nuevo esa voz misteriosa dentro de el "No, no para mi jajaja" Entonces los 2 ojos de solight se tornaron en negro y rojo, el aura de sus placas se volvio dorada, le crecio otra marca en el brazo izquierdo, los colores de su panza se volvieron solo en blanco y azul, de sus patas salieron 2 marcas de rayo en cada una, entonces el cazador miro sorprendido "Asi que tu eres..." Solight se quito la estaca y le dijo al cazador "Si!, soy quien te va a matar, Soy vayron!" Vayron cargo contra soul con una velocidad impresionante y lo golpeo con mucha fuerza, lo continuo golpeando, golpe tras golpe, poder tras poder, entonces vayron avento al cazador y dijo "Extincion oscura" pero el cazador aun reacciono y se movio un poco de lado, el poder toco apenas el brazo del cazador y le dejo una herida muy grave y critica "Sobreviviste a eso verdad?" entonces el cazador no se podia mover y Vayron dijo "Terminare contigo" Entonces solight reacciono dentro de el y volvio a ser el mismo volviendo a su normalidad, pero estaba exausto, entonces el cazador dijo "Adelante amigo, matame, matame por lo que te hize" Solight miro raro al cazador y le quito el antifaz que traia y el sombrero "Quien eres?" el cazador comenzo a llorar y dijo "No me recuerdas?, soy Soul, El idiota que te abandono, lo lamento solight, te quise como mi hermano, y tambien lamento habete dejado accidentalmente" solight recordo su pasado y le dijo a soul "Soul?, amigo?, no, no!" solight comenzo a llorar y trato de ayudar a soul "Amigo, responde por favor!" soul dijo "Solight, hize muy mal en olvidarte, despues de lo que te paso, investigue todo hacerca de ese fenomeno, es un demonio llamado vayron que encadenaba una fuerza en un rayo, el cual cayo en tu ala derecha cuando me salvaste, tu aguantaste el rayo, yo me hubiese muerto, me salvaste la vida ese dia, lo lamento solight, te trate muy mal, y espero al menos haberte ayudado a controlar a ese demonio" Solight comenzo a llorar pero la voz dentro de el le decia "Adelante, mata a ese gusano, que esperas!" solight se enfado demasiado...

Fin Decimosegundo Capitulo

Last edited by Solist Lugia on Fri 06 May 2011, 9:56 am; edited 1 time in total

Hyperion
Support Moderators
Support Moderators

View user profile

Back to top Go down

Post by Hyperion on Fri 06 May 2011, 9:54 am

Decimotercer Capitulo: La Gran Batalla y La Ultima Señal De Amistad

Solight concentro toda su fuerza "Tu!!!!, ya me tienes mas que arto de tus tonterias!!!!, si no fuera por ti, yo hubiera tenido una mejor vida!!!" mi amo soul!!!!, tu arruinaste todo cuando caiste en mi ala!!!!" solight expulso a vayron de su cuerpo y vayron tomo la forma que solight tenia "Ya era hora, al fin!, soy libre!, jajajaja" solight miro a soul, lo abrazo y dijo "Hermano, te quiero mucho, y sabes?, te quiero aunque accidentalmente hayas cometido un error, todos lo hacemos" Soul le dijo "Yo tambien a ti amigo" Vayron dijo a solight "Me encargare de ti primero solight!" solight miro al suelo y su ala que aun tenia la marca incluso aunque vayron no estuviera en su cuerpo "no permitire que te vayas y hagas lo que te plasca" vayron respondio "No eres mas que un simple huevo para mi nacer solight, simplemente no te has roto, pero yo mismo te voy a romper ahora mismo" las lagrimas de solight se volvieron polvo brillante y entonces el aura de las placas de sus ojos se torno en blanca, solo tenia un color negro en su panza, tenia tambien los 2 mismos rayos en las patas que vayron pero aun seguia con una marca en el ala derecha, el miro su nueva forma y dijo "No vayron, esta vez, yo mismo me encargare de eliminarte" vayron miro con enojo a solight y lo ataco, pero solight bloqueo con facilidad a vayron "Veo que eso que te paso te volvio mas fuerte, pero no lo suficiente para soportar esto" vayron tomo al mightyena inconciente y lo avento "Despidete de tu amigo solight" vayron uso vortice oscuro en el mightyena y el mightyena sufrio daños muy criticos, solight se enfado pero a vayron le dio tiempo aun de tomar al zorua y uso extincion oscura, el zorua cayo al suelo muriendo "Solight, si hay... Alguien... Que puede...parar esto...eres...tu" el zorua quedo inconciente, pero solight miro con un gran enfado a vayron y lo ataco, ellos pelearon a muerte y cada golpe, poder y tecnica que usaron, afecto mucho al territorio de batalla, llego un momento en que solight dijo "Es momento que termine esto" Vayron dijo "Si, es momento que disfrute mi victoria" Vayron corrio con una velocidad devastadora y dejando marcas de humo y rafagas de poder en el camino y grito "Mega Arrasamiento Del Demonio De Vayron!!!" entonces golpeo a solight pero solight sonrio y dijo "Acaso no recuerdas?, Espejismo!!" solight desaparecio y cuando vayron vio, solight estaba corriendo con la misma fuerza de vayron y grito "Arrasamiento Elemental!!!" entonces vayron aun reacciono y cargo de nuevo su tecnica "Megarrasamiento Del Demonio De Vayron!!!" Los 2 golpes chocaron y se empezo a quebrantajar la tierra, hubo un temblor escalofriante, incluso en algunas ciudades lejanas, se derrumbaron edificios.

Solight y Vayron estaban cubiertos de sangre y muriendo, solight habia vuelto a su estado normal pero aun se movia "No te permitire que acabes con mis amigos y el mundo" Vayron respondio "Que!?, aun sigues vivo?, y como es que te puedes mover" solight sonrio y dijo "La amistad me hace luchar, por eso peleo!" vayron empezo a reir "Muy bien solight, me derrotaste, estoy contigo, puedes tomarme de nuevo, te juro que no volvere a molestar de nuevo" solight miro raro a vayron "Al menos me alegra saber que eres un perdedor honorable" Vayron dijo "Tal vez aprenda algo de lo que dices que se llama "Amistad"" solight golpeo levemente a vayron con la poca fuerza que tenia y dijo "Te selle, si me traicionas, este sello te aniquilara en un instante" Solight tomo a vayron y dijo "Termino" entonces solight fue arrastrandose hasta soul, y soul comenzo a acariciar a solight "Solight, te quiero muchisimo hermano, Me hize pasar por un cazador para evitar que huyeras de mi de esa manera, sabia que si tu me reconocias, tu ibas a huir de mi para protegerme" soul abrazo a solight y comenzo a llorar "Lamento que tuviera que llegar este momento solight, espero yo haya sido un gran amo para ti, aun asi, tengo 20 años y apesar que estoy joven, tambien me toca morir por lo que te hize" Solight con sus lagrimas abajo de sus ojos respondio "Soul, no me dejes!, te quiero mucho!" soul respondio de nuevo "No puedo vivir solight, estoy lastimado, el ataque de vayron me desintegro casi todo un brazo y sus ataques me hicieron daños criticos internos" Solight abrazo a Soul "Pero, si tu mueres, quien me va a cuidar?" soul respondio "Tu eres independiente ya, y espero vivas y al menos disfrutes la vida" Solight dijo "No amigo, quiero vivir contigo!" soul comenzo a cerrar los ojos "Amigo, me alegro que hayas salvado este mundo de vayron, te quiero muchisimo y espero tu vivas y tengas una vida hermosa" Soul murio y solight grito llorando "NOOO!!!!!!"...

Una lluvia comenzo y solight sin sus amigos, que tambien ya habian muerto decia "Amor, Amistad, Cariño... realmente debo pelear por esto?" solight caminando lentamente cayo al suelo "Pero, porque a mi me pasa esto, lucho por las personas que quiero Y..." solight estaba comenzando a ver borroso todo y decia "Pero si la vida es asi... Que sigue?..." solight quedo inconciente pero el penso "Seguire vivo?, eso no se sabe, el destino es impredecible, y no esta predefinido, en un momento sabremos lo que nos toca, despues de mucho tiempo, ya no estoy con nadie y todos mis amigos estan muertos, pero siento un... Un Impulso... No se que es... Quiza... el mismo destino me dira despues" Solight creyo que estaba muerto pero no esta seguro si la vida seguira para el o no.

Fin Decimo Tercer Capitulo

(End of first part of the Story)

Hyperion
Support Moderators
Support Moderators

View user profile

Back to top Go down

Post by Wyvern on Sat 07 May 2011, 11:25 am

Second Part/Segunda Parte
14th Chapter: The Given Opportunity

Solightstar thought it was the end for him. He closed his eyes, and turned into his Human form. What awaits him now that Vayron was gone for now? That was the only question he had in mind. But there was something, some kind of power that Solight didnt knew about. Time passed... and none of his Pokémon friends have ever seen him again... But one day, Solight woke up in the middle of nothingness. He was surrounded by many buildings, but he wasnt able to get up. There were some shadows around him, and one of them helped him to get up. "Hey, wake up. Its dangerous being here." The shadows were a few Sableye. The city was quiet, and there were only a few people outside. There were no Pokémon, only the Sableye, since the humans no longer live togheter with them.

Solight didnt responded, he tried to wake up but he couldnt. "I guess he's half-dead or something. Lets take him somewhere." One of the Sableye said as the rest took him to a safer place. Some time later, he woke up in a small tent. There was a Sableye in it. "Oh, you're awake!" He said as he helped Solight get up. "Where is this? Who are you?!" Solight said as the Sableye walked a bit away from him. "Im sorry! I was trying to help! We found you outside, and you looked kind of dead, so we brought you here." The Sableye said as Solight walked outside the tent. There were a few Pokémon outside, some of them near a campfire, and others were inside nearby tents. "Somehow, the humans in this city abandoned their Pokémon. Me and my brothers, too, were kicked to the streets by the same owner... So we all gathered up and brought everyone here. But you're a human, and you dont look like you're from around here." The Sableye said.

"Thanks, anyway. My name''s Solight. And yes, im not from here. I came from a different town, but I was born in a nearby ocean. Oddly, I have a Human form..." Solight replied as he started to concentrate to turn back into his original form. "So you're a Pokémon, too?" The Sableye asked. Solight nodded as he turned into a Lugia. He had blood on his wings, and he wasnt able to fly. He felt weak, and it was hard for him to walk. The Sableye, surprised, said, "Solight, what's wrong? Why are you like this?" The Sableye ran to find something to heal Solight. "How... how did I ended up like this? Vayron... Vayron did this to me!" Solight said, he became very mad. But he tried to calm down, he didnt wanted the rest of the Pokémon to think badly of him. He sighed as he waited for his new friend to return.

Wyvern
Administrator
Administrator

Back to top Go down

Post by Wyvern on Sat 07 May 2011, 1:39 pm

15th Chapter: Alone, Not Anymore

After Solightstar recovered from his battle against Vayron, he and the Sableye brothers told each other their stories about the past. When the group of Sableye knew about Vayron and its ultimate power that appeared in Solight, one of them thought of something related. "Hey, Solight. You're not alone in this world, there's other Pokémon with that power, too." The Sableye said as he pointed to a nearby, old and small house. "Someone that knows many things about that lives there. You should go find her." Solight nodded and walked towards the odd building. It looked like no one was there, but there was. The Sableye leaded him to the place this unknown Pokémon was. "Hey, we found this guy with the power of Vayron!" One of the Sableye said as the Pokémon appeared. There was a small flame near the Pokémon, Solight wondered who could it be.

"Hello! So you must be one of the people affected by Vayron and Rouyor's curse!" The Pokémon was a mis-coloured Druddigon. "Yes, but who are you? So you know about Vayron?" Solight asked. "The name's Hira, and I have lived here for some time. From what I can see you seem to be affected by Vayron's willpower... he seems to be controlling you, huh?" The Druddigon asked. "Yeah, he even made me destroy a whole city... I cant control my powers! But how did you got to know that?" Solight replied. "I was affected by a similar curse, but it was a good one. Vayron controls Evil and destrucction, while Rouyor controls Light and friendship. Rouyor gave me some sort of power. And I can see right now that part of Rouyor is within you, Solight." Hira responded as the group walked outside of the old house. "You arent alone at all. Aside from me, there's a few people out there affected by the same curses. Some of them are violent and evil, others are peacefull and good."

Solight and Hira walked back to the camp. "Do you know how to use your powers, Hira?" Solight asked. "I once trained my powers, but sometimes Vayron gets to control them. But what about you?" Hira sighed, she never learned how to use most of the abilities obtained from Rouyor. "No, but I think this is a good time to start using them. With all the dissasters happening, I should find a good use for them." Hira said as Solight renembered the Mightyena and his other friends. He used his powers, even if they were influenced by Vayron, to help his friends. He wondered if Hira could help him try to avoid Vayron to take over his body. "But, has Rouyor controlled you before, even once at least?" Solight asked again. "Once. I was very young when this happened, but I lost my parents after that... It was a very stormy day, and there was a flood... I felt like something forcing me to find a way to survive. It even tried to help my parents, but I failed to... Im pretty sure that was Rouyor, giving me part of his powers. I was even hit by a lightning that same day, some time before the storm happened..." Hira said as she cried a little, renembering the loss of her only family and friends.

"A storm... lighting... that happened to me too... Im sure that was Vayron!" Solight said as he looked at the scar he had on his back, the one that appeared the same day the lightning hit him. "I lost my mom that way, Hira. Maybe everything happened the same day... but why? What did Vayron and Rouyor did?" Solight asked again."I dont know much... I think there was a battle between the two, and when they were about to die, they decided to give away their powers to other living things to control them... that means, us, Solight!" Hira responded. But Solight was saddened because of something else. "M-mom...S-soul... Why did I had to lose you? Why... why did Vayron did this to me?!" He thought again and again... he started to cry just like Hira. Maybe it wasnt not just them, the other people affected have suffered the same loss. "I... I must find the true form of Vayron... and get rid of him once and for all... but that means, that I have to die in order for him to dissapear... is it the right thing I must do? Because, other humans and Pokémon are dying since Vayron came to this world..."

Wyvern
Administrator
Administrator

Back to top Go down

Post by Hyperion on Sat 07 May 2011, 3:30 pm

DecimoSexto Capitulo: La investigacion de rouyor y vayron

Solight habia comprendido que no solo era vayron y a el los que habian sido afectados, pero solight podria jurar que tambien logro sentir la fuerza de rouyor cuando enfrento a vayron, entonces solight le dijo a hira "Deberiamos de investigar mas sobre estos 2, muchos pokemones podrian saber sobre esto" hira asintio con la cabeza.

Poco despues solight le comento a hira "Mi difunto amo: Soul sabia completamente sobre esto sobre esto, pero el ahora esta muerto" solight comenzo a pensar "Un momento!, habia visto en la nave de soul que tenia un libro hacerca de vayron y Rouyor, si sigue aun la nave, quizas tendra informacion muy util" entonces hira pregunto "Sabes donde esta la nave?" solight bajo la mirada y dijo "La ultima vez que la vi, estaba en medio de un desierto sin fin, sera casi imposible encontrarla" hira le dijo "Podemos volar, quiza si volamos alto podremos verla" solight dijo "Pero posiblemente esta sepultada debajo de la arena" hira dijo "Debemos buscarla, hay muchos pokemones sufriendo" solight no tuvo eleccion aparte que el sabia que su problema aun no estaba resuelto "Entonces vamos" dijo.

Momentos despues, ellos fueron a una ciudad a buscar pistas sobre desiertos enormes, entonces una persona le hablo a solight "Yo conozco un desierto enorme, es tan grande que dicen que todo aquel que entra ahi, se pierde para siempre, solight se espanto al saber sobre eso pero a el le importaba mas saber sobre el desierto y su ubicacion, la persona le comento "El desierto esta no mas de 100KM de aqui, esta al sur de esta ciudad" solight dijo "Gracias" se oculto detras de un basurero para que nadie lo viera y tomo su forma original

Entonces solight y hira volaron muy alto y vieron un enorme camino de arena que parecia que no tenia fin "Aqui es" dijo solight, entonces solight y hira se adentraron al desierto "Es ahora hira"

Fin DecimoSexto Capitulo

Hyperion
Support Moderators
Support Moderators

View user profile

Back to top Go down

Post by Wyvern on Sat 07 May 2011, 5:19 pm

Traduction to English:
16th Chapter: Investigating about Vayron and Rouyor

Solight found out that it wasnt only Vayron, he realized that Rouyor's power was the one he used to fight Vayron. Solight then said to Hira, "We should investigate more about these two, many Pokémon might know about this." Hira nodded as reponse. Solight started to think about Soul "My dead master's Soul... and he knew very well about this... but, as I said, he's dead..." Solight suddently thought of something. "Wait a moment! I have seen Soul holding some sort of book about Vayron and Rouyor, if the machine's still there, maybe we can find it and search for usefull information."

Hira asked, "Then where's that ship?" Solight started blankly at the ground, after a while he said, "The last time I saw it, we were in an endless desert, but that means that it will be kind of impossible to find it..." Solight said as Hira replied, "We could try flying there. Its going to be easier for us to search." Solight reponded, "But perhaps the machine's stuck somewhere on the sand dunes..." Hira said, "We still need to find it, its something we need to save the Pokémon in danger!" Solight had no choice but to find the book, it was the only way to solve their problem. "Then lets go." He said.

Solight and Hira walked to the city to try to look if there was anyone who knew about the huge desert. Someone bumped into Solight, and said, "I think I know a desert near here... They say that its so big that everything that goes in it, never comes back." Solight grew a bit afraid about what he just heard, but he wanted to know more. "Its quite far, but its in the south of the city." Solight nodded, "Thanks!" He said as Hira and Solight ran behind some trash cans to hide, and turned back into his Lugia form so no one else could see.

Solight and Hira flew very high, heading towards the desert. There was a huge road of sand, that looked kind of endless. "Its here," Solight said, as he and Hira headed to where the machine is. "We're here, Hira."

Wyvern
Administrator
Administrator

Back to top Go down

Post by Hyperion on Sun 08 May 2011, 3:05 pm

DecimoSeptimo Capitulo El desierto de santorimah

Solight estaba viendo el desierto y le decia a hira "Es...es muy fuerte el calor aqui, solo veo el sol y pura arena" hira comenzaba a sudar pero se preocupaba mas en localizar el libro, solight cayo al suelo "Siento que... Este calor me va a tostar" solight se levanto lentamente y continuo.

Un tiempo despues, solight vionuna elise perdida y dijo "Ahi esta!, pero esta sepultada"  hira dijo "Espera solight, tengo un mal presentiemiento, parece que..." hira comenzo a mirar fijamente a la elise y vio una entrada pero ahi estaba un chico protegiendola, hira se acerco y le dijo "Hola!" el chico no escuchaba lo que decia, solight trato de hablar con el "Oye!, tu has visto un libro que dice: Vayron y Rouyor?" el chico miro a solight y le dijo "Pierdete niño, no puedes vivir lo suficiente para vivir aqui" solight sonrio y dijo "Eso significa que si lo viste" El chico respondio "Si, lo vi, esta al fondo de la nave, pero no les he autorizado a tomarlo" Solight comenzo a enfadarse y hira le dijo que se calmara porque sus heridas del combate cotra vayron no estaban totalmente sanadas.

El chico comenzo a mirar con placer a solight por su ala y saco la lengua como si tuviera antojo de algo, entonces dijo "Oye tu, el lugia del ala vendada, te reto a un duelo, si me ganas, te dire donde esta el libro, pero si pierdes, te comere pedazo por pedazo" solight acepto pero hira apreto su ala y dijo "Hey!, solight!, acaso estas loco?, no estas totalmente sanado y ya quieres pelear de nuevo!" solight sonrio "Si el mundo no descansa de su maldicion ni de esta pelea, entonces yo tampoco" hira se quedo sin palabras y miro a solight con lastima "si tu crees que puedes adelante, si necesitas ayuda, dime" solight sonrio a hira y dijo "Si hira, muchas gracias".

Solight camino enfrente del chico y dice "Dime cual es tu nombre" el chico respondio "Soy santorimah, y este es mi desierto, todo aquel que venga aqui no podra salir, es un camino sin fin, pero te hare una propuesta; como te dije, ganame y aparte del libro, te dire como escapar de este infierno" solight asintio con la cabeza.

Un tiempo despues, solight estaba peleando con mucha desventaja mientras santorimah solo se burlaba de el "Oye!, no me has tocado" santorimah se burlo de el, solight estaba corriendo pero cada vez se sentia mas cansado, de pronto la voz de vayron dentro de el dijo "Hey! Chico, nesesitas ayuda?" solight se nego pero vayron insistia "Oye chico, te juro que te ayudo y no hare mas daños" solight dijo "Pero entonces porque no me cuentas tu! La historia?" vayron se quedo callado un momento y dijo "Yo no recuerdo que me paso, llevo mas de 3 años sin saber que hago aqui, yo tambien nesesito esa informacion" solight sin mas alternativa tuvo que decir que si.

Vayron tomo el cuerpo de solight y santorimah se sorprendio totalmente "No me digas que..." vayron dijo "Si, soy yo!" santorimah trato de correr pero vayron iva demasiado rapido, entonces hira miro a vayron aterrorizado, entonces vayron alcanzo a santorimah y lo estuvo golpeando hasta que lo tuvo que interrogar, "No puedo matarte, asi que dime donde esta el libro, santorimah respondio "Hasta el fondo de la nave, pero no te dejare salir de aqui con vida demonio!" santorimah cayo al suelo inconciente y hira huyo de vayron aterrorizado pero vayron la alcanzo, hira iba retrocediento lentamente y se tropezo pero vayron toco su frente y dijo "No te hare daño, mira" vayron mostro su ala, tenia un sello, pero antes que vayron comentara sobre eso, solight tomo el control de nuevo "Olvide comentarte que vayron se anda portando amistoso estos dias, le sigue gustando la destruccion pero ahora si es nesesaria" dijo solight.

Mas adelante, entraron a ver la nave y solight encontro el libro "Hey hira!, lo tengo!, ahora hay que huir"

Solight volo lo mas alto posible, incluso hasta casi llego al espacio pero solo veia arena "Que es esto!" dijo solight, hira dijo "Esto no es posible, el mundo no puede estar asi" solight dijo "Quiza sea una ilusion o un espejismo" solight trato de usar espejismo pero habia algo que le bloqueaba sus poderes "Estamos...en una barrera!" dijo solight, entonces golpeo fuertemente al aire y salio una grieta pero se reparo facilmente "Si, estamos en una barrera" dijo.

Despues de muchos intentos, solight estaba exausto pero no se rendia, entonces dijo "Vayron, prestame otro poco de tu poder por favor, nesesito salir de aqui" Vayron rio y dijo "Chico, cuando nesesites ayuda pidela, no te mates tu solo, ahora te ayudo" vayron tomo el control y concentro toda su fuerza formando un tornado oscuro "Ahora!" Vayron golpeo la barrera y se rompio como un crystal, pero cuando ellos bajaron a tierra, solo habia una ciudad en ruinas y muchos cadaveres "Santorimah debio haber hecho esto" dijo vayron, pero le volvio a ceder el control a solight "Bien, ahora tenemos el libro, regresemos al campamento hira" dijo solight, entonces volaron

Fin DecimoSeptimo Capitulo

Hyperion
Support Moderators
Support Moderators

View user profile

Back to top Go down

Post by Hyperion on Sun 08 May 2011, 10:48 pm

Decimoctavo Capitulo: La verdad sobre Vayron y Rouyor

Solight y hira volaron hacia el campamento, solight suspiro y habrio el libro, pronto las lecturas decian "Historia de Vayron y Rouyor escrita por Soul" Solight volteo la pagina y decia el titulo "Decendencias: Vayron y Rouyor eran estrellas que habitaban en el universo, las 2 estrellas estaban tan vivas que 1 era negra y siempre se acercaba a los planetas para comerlos y destruirlos, y la otra siempre se preocupaba por los demas planetas y brindaba la vida a muchas galaxias" solight se sorprendio al leer esto y dijo "Asi que de ahi vienen".

Mas adelante; solight continuo leyendo "Hubo una vez en que la estrella Rouyor estaba protegiendo los planetas de la galaxia Luz, pero la sed de la estrella vayron hizo que tratara de comerse esa galaxia, entonces las estrellas tomaron primero formas de dragones, la estrella rouyor tomo forma de un dragon emplumado, y la estrella vayron tomo forma de un dragon con cuernos" solight volteo la pagina y dijo "Esas son sus verdaderas formas me imagino"

La siguiente pagina decia "Las estrellas tuvieron un muy duro combate que duro 150 años, entonces cambiaron de lugar de pelea en cada planeta, entonces las estrellas llegaron a lo que hoy es la tierra, tuvieron una pelea intensa, entonces vayron y rouyor estaban exaustos, ellos decidieron dividirse para luego pelear de nuevo, cada uno repartio parte de su poder a una criatura de la especie pokemon en el mundo, pero sus conciencias fueron con parte de su poder a 2 Pokemones en el mundo..." mas adelante solight identifico una nota de Soul en el libro "Solight, amigo, lamento mucho que tu hayas sido el pokemon que tuvo que conterner el poder de la estrella maligna, sin embargo lamento demasiado tambien que no hay cura pero aqui te dejo una informacion..." mas adelante unas lagrimas de solight comenzaron a caer y continuo leyendo "Tu eres el unico que puede detener esto amigo, si las 2 estrellas continuan peleando, ellas destruiran esta galaxia... Debes aprender a explotar las habilidades que te concedio la estrella de vayron y acumular la energia que tiene cada pokemon de las estrellas, si lo haces... Tendras la fuerza suficiente para detener esta catastrofe... Fin de la nota" Solight continuo leyendo notas interesantes de las estrellas y a el tanto le facinaron como lo asustaron las notas del libro.

Mas tarde solight le dio el libro a hira para que lo leyera "Hira, debes leer esto, te interesara demasiado" solight fue a tomar una siesta mientras hira leia el libro

Fin Decimoctavo Capitulo

Hyperion
Support Moderators
Support Moderators

View user profile

Back to top Go down

Post by Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down